چار دیواری

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مشاوره میخوام؟؟(پست موقت)

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ق.ظ

ازبعدعید تصمیم گرفتم به ازدواج فکر کنم....

تو این دو ماه چندین مورد تماس گرفتن که 3-4 موردشون متناسب با معیار و ملاک هام بودن تقریبأ ،و می شد راجع بهشون فکر کرد، ولی هیچکدوم کاملآ همه ملاک هام رو نداشتن ولی خب میشه گفت بالای50 درصد رو داشتن اما از اونجایی که درحال حاضر سطح توقع ام بالاست، انتظار دارم  بالای 90 درصد ملاک هام رو داشته باشه طرف مقابل،البته فعلن:))

تازگی فهمیدم تو چند مورد از ملاک هام بشدت سردرگمم و نمیدونم چی میخوام، یکی اش و مهم ترینش اعتقادات مذهبیِ!!!خودم از لحاظ مذهبی آدم معمولی ام، مثلأ تو زمینه حجاب،چادری ام وتا حالا حتی یه بارهم جلو نامحرم بدون چادر نبودم، برامم مهم حجابم،دوست دارم برای طرف مقابل هم مهم باشه تو زمینه نماز و روزه واینام همینطورم ....ولی ایمانم نصفِ به نیمه اس!!!خیلی چیزها رو رعایت می کنم ولی بعضی چیزها رو هم ،نه:)) همین هم باعث سردرگمی ام شده نه دوست دارم طرف مقابلم مذهبی باشه چون گفتم بعضی موارد رو خودمم رعایت نمیکنم!!نه دوست دارم فرد ی با اعتقادات معمولی باشه، چون خودم خیلی از موارد رو رعایت میکنم ویه سری خط قرمزها  دارم!!

با وجودی که دوست دارم طرف مقابلم آدم مذهبی باشه ولی به همون نسبت هم از زندگی با یه آدم  مذهبی میترسم!!!!


سه تا چیز هست که باعث ترسم شده:یکی این که خیلی استقلالم رو بگیره(میدونم با متاهل شدن بخشی از استقلال آدم گرفته میشه ولی خب همون بخشی اش باشه نه بیشترش یا همه اش!!) دوم اینکه نمیفهمم چرا اکثرأ با کار کردن خانم هاشون مخالف اند؟!!!من خودمم خیلی دوست ندارم برم سرکار! و برامم مهم نیست که حتمأ برم!!ولی میترسم نکنه بد دل باشه که نمیزاره برم سرکار!!!!!!سوم این که از کجا بفهمم واقعأ مومنِ و ریا نیست؟؟دیگه این آدما بنظرم بدترین نوعِ افرادن که ظاهرأ مذهبی ان ،البته تا وقتی که مذهب به منفع شون باشه...


+یکی از این4مورد، همه ملاک هایی که میخاستم رو داشت!!!فقط  از  لحاظ مذهبی،چند درصد اختلاف نظر داشتیم....ایشون اهل نماز و روزه و....بود ولی مثلأ تو زمینه حجاب براش فرقی نداشت خانمش چادری باشه یا نه؟!(حجاب براشون مهم بود اما نه صرفأ چادر) یا مثلأ ماهواره باشه تو خونه اش یانه؟یا آهنگ های رپ وخواننده زن گوش بده یا نه؟براش این موارد مهم نبود!!!اما برای من مهم بود!!!

+یکی دیگه هم بود که همه رندگی اش فقط مسائل مذهبی بود!!(از اونوره بوم افتاده)!!!

به هر دوشون جواب رد دادم!چون هنوز تلکیفم تو این زمینه با خودم روشن نیست،البته مورد دوم رو بخاطر چیز دیگه ای(که اونم یکی از سردرگمی هامِ؟)  جواب رد دادم نه بخاطر خیلی مذهبی بودنشون.


موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۴/۰۳/۱۹
خانم مهندس

نظرات  (۲)

خانم مهندس من یه نظر بلند بالا داشتم مینوشتم برات که یهو برق رفت
ولی خب دوباره مینویسم
در مورد اینکه گفتی چرا نمیخوان خانوماشون برن سر کار
عرض به حضورتون که متاسفانه اکثرا آقایون توی جامعه امروز ما خیلی بی حیا شدند
و توی محیط های مختلط کاری من خودم به عینه دیدم که جلوی خانومای همکارشون اصلا رعایت نمیکنن
از بددهنی و شوخی ها و حرفای  و حرکات ناجور گرفته تا چشم چرونی و قصد های بد
شرکت دولتی و خصوصی هم نداره
مثلا  توی کمیته امداد هم من دیدم
اینا رو که میگم تجربشو دارم چون خودم کارمندم
و امان از وقتی که یه خانم ناخواسته حجاش بره کنار و یه آقای بی حیا و چشم چرون صحنه ای رو ببینه که نباید ببینه
خودش که نهایت سواستفاده رو میکنه تازه میره واسه بقیه همکاراش هم تعریف میکنه که این خانم عمدا ...
حالا تصور کن یکی از اون همکارا دوست شوهر اون خانم یا فامیلشون باشه
ممکنه به گوش شوهر اون خانم برسونه
و باقی ماجرا ....
خب مردی که واقعا مسلمون باشه غیرتش بهش اجازه نمیده خانمش توی این محیطا کار کنه
میترسم دوباره برق بره بقیشو تو نظر بعدی مینویسم
پاسخ:
ممنون از راهنمایی تون...
بله، قبول دارم بعضی محیط های کاری مناسب خانم ها نیست.(خودم هم ،اگر حتی یه درصد تشخیص بدم اون محیط کاری مناسب نیست، نمیرم)  ولی ایشون کلن نظرشون بر این بود که هر جایی که توش کارمند مرد باشه مناسب نیست!!!!!!!!!!
این دیگه بنظرم اعتماد نداشتن به همسرشونِ...


در مورد اینکه از کجا بفهمید که مومنه و ریاکار نیست
وقتی کسی مومن باشه
توی همه کاراش خدا رو در نظر میگیره
مثلا یه آدم مومن هیچ موقع غیبت نمیکنه
ادای کسی رو در نمیاره چون تمسخر گناهه
پارتی بازی نمیکنه چون پارتی بازی تضییع حق بقیه هستش و حق الناس محسوب میشه
وقتی شما با کسی صحبت می کنید بحث رو به سمتی بکشونید که بینید غیبت میکنه یا نه
وقتی باهاش بیرون میرید رفتارشو زیر نظر بگیرید چون سوتی ممکنه بده و ذات خودشو معلوم کنه
تحقیقات محلی هم خیلی مهمه
که اونم باید از چندین نفر باشه
من یه دوستی داشتم که معتاد بود و دور از چشم خانواده میکشید
میگفت من وقتی میخواستم سیگار بخرم از سوپریهای محلمون نمیخریدم
از بیرون محله میخریدم و وقتی اومده بودن واسم تحقیقات همه منو تایید کرده بودن در صورتی که معتاد به تریاک بود و ازدواج کرد ولی الان هفت هشت سالی هست ترک کرده
یکی از راههای شناخت افراد هم دوستاییه که دارن
اینا چیزاییه که به نظر من اومد
امیدوارم خوشبخت بشید
پاسخ:
ممنون:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">